Thursday 4 November 2010

yesterday... 'makhluk-makluk' aku beli let me down... n today, i've MOVE ON...!!!

salam...

hye peepsss...

semalam, aku pegi ke novie cheremuski untuk cari barang-barang untuk:
1) komputer aku
2) handphone aku
3) tv bilik aku
4) wayar router member aku

nak upload cerita ni semalam actually, tapi komputer aku bwat hal la plak... taknak detect kamera aku yang high-tech tu... HARUS LAAA... komputer ni sangat old skoolll... aku gune untuk type patient history dan surfing-surfing2 je... tak dapek aaa nak maen-maen game ke... tapi takpe ah, dah lame berjasa dekat aku... huhu... aku takkan melupakan mu... uhuk-uhuk...!!!

merayau dekat sane, ade la dekat 2 jam... duk masuk keluar kedai... layaaannn... nafsu membeli aku dah berkurangan since dah tahun terakhir, pikir nak bawak balik macam mane barang-barang kalo aku beli banyak-banyak... huhu... SYUKURRR...!!!

selepas aku patah hati dengan subwoofer set aku yang rosak, menyebabkan bila aku cucuk headphone aku, die bunyik sebelah je... so, dipendekkan cerita yang kompleks nih, aku nekad nak beli headphone logitech usb...

ni la die headphone yang aku nak beli tu... lawa kan... kan... kan... siap ade mic terus...

sekali, bile sampai dekat kedai, hatiku berkecai... huhu... takde la berkecai sangat... aku dah pegang dah pon, nak beli ke taknak... nak beli ke taknak... harge die dekat RM 150 kot... letak balik... huhu...

aku pusing-pusing dalam kedai tu dulu, sambil duk pikir... nak beli ke taknak... nak beli ke taknak... baru nak pikir pro and cons... adeyh... lambat btol bwat keputusan... ade sorang lagi member aku yang ikot, die pegi cari barang untuk komputer die plak... sambil-sambil merayau tu, usha-usha barang, ntah-ntah ade alternatif laen untuk kurangkan kos neh... hahaha...

then aku decide untuuukkk...
bye-bye logitech, wa tak dapek aaa nak beli...
tak sampai setahun pun lagi nak guna...

so aku pun blah daripada kedai tu... keluar-keluar je... aku ternampak kedai kecik sebelah kedai tadi... saje je nak tengok kedai ni jual ape... dan, aku pun ternampak...
BENDE NIIII...

daaannn... aku pun beli lah, so that aku boleh guna untuk keduanya, headphone aku dan subwoofer set aku... harge nye around RM 5...
hua hua... dari RM 150, aku beli barang RM 5 sebagai pengganti, jimat RM 145 beb... huhu...

okeyh, satu prob settle...

next, barang untuk hp aku plak...
since memory card hp aku 125 mb je, susah aaa nak snap-snap dikale bosan...
so, satu aktiviti harian aku berkurang... huhu...
bile masuk-masuk shopping complex je (ala-ala cam low yatt plaza gitu aaa die nyer kompleks), aku dah aim satu kedai ni, murah aaa dpd kedai laen... tapi still kitorang pusing-pusing dulu, mane aaa tau, takut-takut terjumpe kedai yang lagi murah ke...
bila dah penat pusing-pusing, aku pun pegi laaa beli memory card neh dekat kedai tadi... harge die RM 30... aku pun taktau murah ke mahal... huhu... layan je...


ni dia, memory card kingston micro sd... dengan confident nyer aku beli... hahahaa... YEAH... CONFIDENT...

owh, terlupa lak... bende untuk tv aku... hehehe...

yeah, ni die... antenna yang sangat old skool jugak... tapi power weyyy... bleh receive banyak channel gak...
nampak sungguh cikai... kalo dekat malaysia, sepuloh hinget ni sampai ke tak aku taktau... huhu... tapi aku beli dengan harge RM 30 dekat sini... ni je yang paling murah... die offer aku yang harge RM 130... maleyh la aku, bukan selalu pun aku tengok tv... ayat manis kemain agi mempromote...
BAGI AKU YANG MURAH JELA... huhu...
die nak jual RM 35... alaaa... cincai 30 jela... LAYAN...!!!

huhu, penat aku... excited giler beli barang-barang baru neh... hahaha...


okeyh, 1st thing... test aku nyer splitter neh... harap-harap jadi... adjust punye adjust... rupe-rupe nye, tempat plug-in jack komputer aku yang rosak... takleh place the subwoofer's jack tu ketat, kalo tak, die jadi bunyik sebelah je speaker... so that, bile place it longgar-longgar... all those probs settle... DEYM...!!!

2nd thing... aku nyer phone punye hal... hahaha... pasni, bleh aaa aku nak snap sesuka hati pasni... huhu... bile aku bukak perut hp aku neh, rupa-rupa nyer ia menggunakan memory card m2... waaarrrhhh... patah hati aku...!!!

okeyh, move on... walaupun ade beberapa keping lagi hati yang patah masih melekat neh... huhu...

hati ku bersinar kembali selepas antenna yang aku beli untuk tv aku neh, bekerja dengan baek sekali... tak payah aku adjust dengan membuat maneuver yang pelik-pelik sebagai mana aku berusaha untuk mendapatkan siaran dengan menggunakan antenna yang sebelum ni... fuuuuhhh... legaaa... ade jugak yang berjasa dekat aku...
THANX ANTENNA... huhu...

No comments:

Post a Comment