Wednesday 28 April 2010

haBis pOn ENT... huhu...

salam...

selepas 2 minggu yang ntah laaa... nak kata bz, aku semacam takde la mem'bz'kan diri aku sebetulnya pon... tapi kalo nak katakan yang stress tu... agak la... sebab cikgu suke bising kot dalam kelas... huhu... sakit kepala aku, hari-hari duk denga die berleter... huhu... tapi yang positif nya, die cam power je... tapi taktau lah... sebab die suke crite pasal die punye pengalaman, gitu laaa, gini laaa... proses pembelajaran dalam kelas takde la fully used... macam 50-50 je dengan cerita pasal hidup dia... cikgu ni cam dah nenek-nenek dah... umur dia around 70-80 kot... standard orang tua kot, suke cerita pengalaman hidup dia... awal-awal kelas dia aritu, aku cam tak suka dia, sebab hari-hari duk beleter dan agak kasar sedikit... waaaa... stress aku bile duk dalam kelas... tak sabar nak tunggu waktu rehat dan masa balik... huhu...

tapi bila dia tercerita pasal life die... aku tetiba rasa cam kesian la pulak... sebab anak tak duduk sekali dengan dia, dengan umur yang tua macam tu, maybe dia perlukan perhatian... husband dia pun dah meninggal... dan aku rasa mungkin dia bosan duk dekat umah, takde orang @ sunyi... so that, better dia bekerja, akan sentiasa ada orang yang akan sekeliling dia... kalo dia sakit, at least ade jugak orang perasan kalo die tak datang kerja ke... orang russia, bukan la macam orang malaysia, selalu pegi melawat jiran-jiran... rumah dekat sini mostly macam flat... so that, life diorang cam aku-aku dan kau-kau... so that, dalam beberapa hari terakhir, aku cam dah tak kesah kalo die meleter, maybe tu cara die nak berinteraksi... tapi die pun ade cakap, 'aku selalu meleter ni, supaya ape yang aku cakap ni, melekat dekat kepala korang'... huhu... tapi maybe bukan style aku kot macam tu, tapi mungkin ada orang lain lagi suka dengan cara tu... so aku layankan ajeeee... huhu... tapi seriously, cam kurang melekat je ape yang die cakap dalam kelas... maybe selalu duk kutuk die di awal-awal cycle dulu, tak berkat... isk2... maap cikgu... huhu... aku kutuk bab die beleter je... adeyh...

hurm, pe lagi erk... terlupe plak nak cakap ape... ok lah... pape pun, kalo aku ingat lagi ape nak tulis... aku sambunglah... memandangkan 2 minggu akan datang, cam cycle releks je untuk aku... tapi mungkin aku kene start baca dari sekarang untuk final exam which is lagi sebulan... ade lagi 4 paper... semoga aku dapat jawap dengan sepenuh hati... walaupun dapat markah tak seberapa, tapi aku puas hati dengan preparation aku... tapi kalo dah prepare sepenuh hati tu, memang la aim untuk markah yang terbaik... huhu...

okies... setakat ni dulu... huhu...


PENGAJARAN:

- selalulah dampingi orang tua kita, sebolehnya sehingga akhir hayat mereka... mungkin diorang rindu bila hidup berjauhan daripada anak-anak... tambah-tambah lagi, kalo duduk berseorangan di rumah di hari tua mereka... mungkin mereka tak pernah meluahkan rasa yang mereka rindukan kita dan sebolehnya, nak kita selalu jenguk diorang... mungkin diorang taknak mengganggu kehidupan rumah tangga kita (chewah, cam dah ade je... hahaha...)... tapi ingatlah, macam mana mereka boleh bertahan dengan kerenah kita dari kecil, sampai la kita besar... aku lebih terasa bila duduk dekat Russia ni, anak-anak, bila dah besar... ikut laki diorang (especially perempuan laaa)... tambahan pula, kalo pasangan tu ada sorang je anak... hurm, sayu nye...

- ni nama cikgu tu Кадымова Мария Ивановна (Kadimova Maria Ivanovna)... aku tulis nama dia, so that bila aku tengok nama dia terpampang dekat sini, aku tak lupa... huhu... tambahan pula rasa terharu bila die tolong aku masa buat exam, bukan bagi jawapan yer, tapi rekemen dekat head dept yang garang banget tu... huhu... moga dia mendapat hidayah... insyaAllah...

No comments:

Post a Comment