Thursday 6 January 2011

Put aside the conundrums, zoom in to current precedency... -2-

salam...

yeah, aku kembali di tengah musim nak exam nih... dah malas baca buku, ade bende yang perlu aku siapkan di sini... hua hua hua...!!!

okeyh, cerita pasal kad aku yang hilang bersambung... huhu...
bila aku terima email daripada dia, aku terus je contact die... rupa-rupanya... die dah ada dekat rumah die mase tu... maklumlah... dah pukul 830 malam pun dekat Malaysia...

pastu die tanye aku macam mana progress... apa nak buat, progress untuk hari tu 'zero' sebab, pihak Master-bank dekat Moscow ni takleh nak 'release'kan aku punya kad pon, sebab diorang tak dapat terima sebarang fax daripada pihak Maybank pon... huhu...

yang aku terharunya... sanggup die pergi balik tempat kerja die (Maybank) malam-malam buta ni, untuk cuba fax balik surat tu dekat Master-bank neh... tapi tak berjaya jugak... last-last, die try fax daripada umah ayah die plak... STILL tak boleh...

memandangkan masa tu, dah dekat-dekat ujung tahun... die pun nak abiskan die punya cuti tahunan... so, die cakap dekat aku, die akan bercuti sampai awal tahun baru... sedikit haru terasa disitu... huhu... tapi die ni, bukan jenis tak hirau masalah orang len... die cuba contact my mum, sebab die nak pass surat tu... sebab die dah try macam-macam cara untuk antar bende tu, tapi still tak boleh antar jugak... aku plak, pandai-pandai mengajar die... 'mungkin cik tak tekan sign +7 (kod untuk russia) sebelum nombor tu kot'... huhu... die pun try balik, tapi tak dapat jugak... HAMPAAA...!!!

keesokan hari nya, mama aku ke Kota Bharu dengan adik aku untuk ambik surat authorization daripada Maybank, untuk dicuba fax... abah aku tak dapat pergi sebab, die kene ke Melaka atas urusan keluarga... kali ni, mama aku try fax dekat umah tok sedara aku aka pak sedara mak aku (kalo tak paham, abaikan... huhu...)... unfortunately, die cuba pun tak boleh jugak... dalam kepala aku, pehal Telekom Malaysia neh... dah merdeka lama-lama pun, takkan nak connect dengan dunia luar pun tak boleh... huhu...

belum ke kelas keesokan harinya, aku call lagi mama aku... untuk tahu progress untuk hari tersebut macam mana... terpaksa la aku call sebelum keluar pergi kelas... murah sket guna internet-phone... kalo guna direct-call daripada handphone aku, pokai la... dah la rate mahal... tambahan pula tengah pokai sekarang ni... huhu...
betapa gembiranya aku bila mama aku kata, FAX DAH SAMPAI... aku cam percaya tak percaya je... aku tanya lagi sekali, betul ke dah sampai... camana tahu dah sampai... huhu... (dah orang cakap sampai tu, sampai la kan... banyak soal plak... huhu...)... tapi ni ayat aku, bukan ayat mama aku... huhu... Ayah Su (atok sedara aku) kata dah boleh... dia try antar semalam... hoho... thanx mum, muax muax muax...!!!

dengan gembiranya aku ke kelas aritu... bila habis kelas je, aku terus ke bank... sampai-sampai je dekat bank, pakcik yang jaga pintu tu, baik la plak... jarang sungguh aku nak jumpe orang Russia yang friendly bapak cam pakcik ni neh... aku pun layan baik je... die cakap english so-so... aku pun yang tak braper terer, melayan jela... tapi aku tabik die punye effort...

bile sampai dekat counter tu, lama la pulak progress die... siap ade call-call lagi... aku risau sangat, takut-takut die gi call nombor fax tu... nak detect dari mana fax tu dihantar... yela, surat tu bukan dihantar dari Maybank pon, dari umah tok sdare aku... silap-silap aribulan, aku diclaim nak menipu ke, hape-hape charges ke... tak ke haru... huhu... buat-buat muka kesian sket... ade aku kesah, kad aku ngan diorang kot... hahahaa... aku nak kad aku je... huhu...

selepas kene isi segala mak nenek borang... dapat la balik kad aku yang selama beberapa hari di'reman' oleh pihak bank... huhu... masa tu, aku terasa cam budak yang mak die beli ais krim kegemarannya secara surprise... senyum sampai pipi... sebelum keluar tu, habis orang yang berurusan ngan aku pada hari-hari sebelumnya aku pergi ucap TERIMA KASIH... cam gaya-gaya orang jepun cakap terima kasih pun ada gak (gaya menunduk sket)... ada aku kesah, harap-harapnya tak kembali dah aku next time ke bank tu... huhu...

1 comment: