Thursday 3 December 2009

03-12-09... bas no 48 ye...!!! malu bertanya sesat jalan...

tak tahu nak tulis tajuk ape arini... huhu... tulis tarikh jela... harini bangun pukul 7.15... waaaa... udah terlewat aku...!!! orang laen bertolak dari bilik pukul 7 lagi... dengan gelabahnye kemas-kemas buku masuk dalam beg dan masukkan ape yang patut ke dalam beg, keluarkan baju dan seluar yang nak pakai, keluarkan stokin dan barang-barang yang nak digunakan, letak satu tempat sementara menunggu bilik air kosong... kalo camni, nak sarapan pun tak sempat... nasib baik semalam dah beli siap-siap roti... hahhaa, macam tau-tau je... ghee...

tunggu bas arini takde kejap sangat dan takde la lame sangat... sampai dekat metro around 8... aku ade masa sejam lagi sebelum kelas mula... sampai die metro polizhaevskaya pukul 845... tunggu bas around 5 minit, tak sampai-sampai jugak... pastu aku decide untuk naik mashrut (taxi yang dah ada route tersendiri) la... dengan slumber nye naik mashrut no 43 kalo tak silap... sampai separuh jalan, ooo... betul lagi ni... aku penah tengok landmark ni mase on da way ke kelas... jalan depan lagi... yeah, dah betul ni... aku penah gak tengok kedai-kedai ni... skali sampai satu tempat ni... WEYH... mane ni... aku tak penah tengok ni jalan cam ni neh... SUDAAHHHH... nak turun... lagi sesat la jadi nye... pastu try tanye pakcik sebelah, mashrut ni, next station metro die pegi metro mana... pakcik tu pun cakap la mashrut ni ke metro sokol... waaaa... gembira betul aku, sebab dari sokol ade bas yang lalu depan poliklinik budak tempat kami belajar tu... bile sampai je sokol tu, laju je berjalan ke tempat menunggu bas... ingat boleh la kot agak-agak nak kene naik bas mana... skali bile sampai sane... belambak giler bas... haih... mane aku nak naik ni... kali ni, dah takleh gune kaedah cuba-cuba dah... meliar mata aku tengok kanan dan kiri, kalau-kalau ade kiosk yang jual tiket bas... yes...!!! aku dah nampak... huhu... bertanya la pulak dekat situ makcik yang jage kiosk tiket tu... (makcik penjaga ni power...!!! tanye je nak pegi mana... diorang tahulah bas nombor bape... huhu... mane-mane makcik yang jage kiosk ni lah...) nasib baik aku ingat sikit-sikit name jalan poliklinik tu, kalo tak, kene cari metro polizhaevskaya tu balik laa... huhuhu... skali die pun bagi tahu laaa... awak naik bas nombor 175... masa tu dah pukul 920... kelas start pukul 9... takde la yang nak awal tadi... makin lambat jadi nye... aku pun call la imran... tapi die tak angkat la pulak, cikgu ade dekat depan la tu kot... then aku message, kata aku lambat sebab tersilap naik mashrut... haih...

bila dah sampai kelas, cikgu dah abish mengajar... die dah masuk bilik die balik dah... die tinggalkan task untuk disiapkan... ape lagi, kalut la aku duk bertanya orang lain camane nak buat task-task tuh... hurm... konklusi, kelas harini untuk aku tidak berapa produktif... orang lain dah blaja banyak, aku terkedek-kedek gak... bile dekat kelas tu, aku tanye la member-member lain, bas nombor bape dah nak kene naik bile nak datang sini tu...??? ghupe-ghupe nye no 48... aku tak ingat nombor bape yang belakang tu... ingat 4* (sumthing)... main belasah je... padan muke tersesat... huhu...

No comments:

Post a Comment