Friday 11 December 2009

iNSpiRasi kU...!!!

aku sejak datang sini, rasa bersalah dengan seseorang dekat malaysia... hahaha... siapakah ituuu... surprise... surprise... surprise pale hotak hang (hahaha... ayat shah, aku punye classmate, campo die punye slang utara... takleh blaaa aku... nak tergelak je bile denga...)... bukan someone special untuk aku pon, tapi die ni surgeon dekat HRPZ II... masa aku balik summer aritu, buat la jugak practical dekat surgery department... masa first day aku dekat situ, pakcik yang jaga pasal budak-budak practical ni assign aku dengan seorang surgeon ni, nama die Mr. Zaidi... (surgeon orang slalu panggil Mister instead of Doctor... huhu... hurm... menarik tuh...)... die ni sangat baik orang nye dan sangat cool... hahaha... takde marah-marah pun... die ajar baik-baik je... bile aku tak tahu, die kate, awak balik ni, bace, esok saye tanya... kemain lagi aku bace, esok die tak tanye... hahaha... keesokan harinya same jugak... tapi aku balik bace la, bile die tanye tu, at least aku tahu la ape yang aku tak tahu... huhu... haaa... dalam ke'cool'an die pon, aku penah skali kene marah dengan die, huhu... terdiam aku... this time my fault la... boleh pulak main tembak-tembak jawap soalan die... sekali salah... terus kene fire... huhu...

berbalik kepada perasaan bersalah tadi... hahaha... aku rasa bersalah dengan die sebab masa 1st day aku buat practical dekat surgery department tu, die interview sikit-sikit, bertanya khabar, dan last skali, die pesan... 'on the last day at this department, before you go home, come and see me first'... tapi aku on the last day tu... aku balik tanpa jumpa die... ntah macam mane laa... yang aku ingat, rase penat sangat la kot... pastu balik terus, tak pegi jumpa die dulu... aku ada cakap dengan abah aku pasal ni, then abah aku kata, pegi la jumpa die... tapi kalau takde kerje apa-apa dekat kota bharu tu, aku tak pergi... agak jauh la jugak... huhu... ada sekali tu, aku plan dah nak pergi, tapi tengok baju selekeh giler, malu lah nak pegi jumpe orang selekeh-selekeh ni... then, tak jadi jugak... huhu... sampai sekarang rasa bersalah... maybe kene tulis surat sikit ke dekat die... sebab dah beberapa hari aku cari email die ke, nombor handphone die ke... takde la pulak dekat internet neh... die tak gune facebook ke...??? hahaha... ntah laaa... tak la kot... dah berumur sket, takdak masa nak tengok-tengok facebook ni... baik tengok anak bini die... hahaha... hurm, nantilah... dalam masa terdekat ni, nak kene tulis surat sikit supaya tak terasa bersalah sangat... huhu...


semalam, dalam mencari-cari email or nombor telefon Mr. Zaidi ni dekat internet... aku terjumpe la blog seseorang ni... bila aku baca-baca, rupa-rupanya dia ni patient Mr. Zaidi dekat HRPZ II tu... die penghidap kanser... tapi aku tak pasti la kanser ape... tapi kalo Mr. Zaidi ni, die pasal colorectal punya penyakitlah... specific nya aku tak tahu... huhu... bila baca die punya blog, dengan lagu background yang agak sayu, sedih pulak aku duk bace blog tu... tiba-tiba rasa bersemangat sangat nak baca buku dan nak menambah knowledge aku yang tak seberapa ni... bukan apa, supaya dapat tolong sebaik mungkin insan-insan yang memerlukan macam patient ni neh... dulu aku ade selalu bace blog member aku yang sedang belajar dekat Cybermed ni... tapi dah lama die tak upload die punye post, maybe sibuk sangat la kot die lately... tapi tu cam one of many sources yang menyuntik semangat aku untuk belajar betul-betul... every post yang die hantar, ade je bende baru yang die belajar dan most of them aku tak tahu sangat... so aku akan cube bace pekebende yang mamat ni tengah story mory neh... huhu...


okies... gtg... salam...

No comments:

Post a Comment