Wednesday 30 December 2009

mUsiM eXaM...

Selepas hampir 3 minggu aku tak upload blog ni, hari ni terpanggil dikala berada di pertengahan musim peperiksaan... beberapa minggu kebelakangan ni tak sempat untuk mengupdate blog... maybe sibuk dengan kelas dan terutamanya peperiksaan yang menghampiri...

alhamdulillah... semalam dah habis satu exam yang amat mencuakkan aku untuk sesi winter exam 2009/2010 neh... iaitu paper ophthalmology... paper yang lain tu, takde la cuak sangat rase... ntah-ntah paper yang lain tu lah yang aku fail... mintak jauh sumer tu... preparation untuk exam ophthalmo ni dah start agak lama, tapi tak begitu produktif sebab tak boleh nak betul-betul concentrate on subject tu je, since cycle-cycle tak habis lagi... last day of cycle was on 25/12/09... then paper is on 29th december... ade 3 hari je yang boleh concentrate betul-betul on subject tu... takde nye 24/3(sebab 3 hari) duk concentrate on that subject tu je... tak kira lagi masa nak tido (sebab aku memang kuat tdo), duk surfing-surfing internet, tengok youtube, mandi, masak, makan dll... last-last, beberape cebis je lagi masa yang tinggal... SELAMAT MEMBACA... hahahaa...

pada hari examnya... sangat mencuakkan... group by group dipanggil oleh lecture untuk masuk ke dalam lecture di mana tempat peperiksaan berlangsung... hahaha... (sesuai ke berlangsung...???) beg-beg disuruh tinggalkan di satu sudut dewan itu dan handphone diminta diletakkan didalam beg... tapi aku tak buang pun hp yang still berada dalam poket ni... bukan apa, takut hilang ke... huhu... tapi aku dah pastikan yang ianya dah silent... huhu... bukan nak meniru guna hp pun... sementara menunggu semua pelajar masuk, ada beberapa pelajar yang masuk, kemudian keluar dengan muka tersenyum tanpa perlu bersusah payah seat for exam... siapakah mereka...??? mereka ni adalah pelajar-pelajar yang perform dikala cycle ophthalmology ni berlangsung... diorang dapat AVTOMAT...(tak payah amik exam)... best nye...!!! ye lah, sape tak suruh ko perform masa cycle tu, kalo tak, takyah la ko amik exam sekarang... huhu... masa peperiksaan adalah satu jam... cikgu yang menjaga dewan peperiksaan sangat aktif, tak berhenti diorang berjalan... membuatkan aku sangat takut untuk berpaling ke kiri atau ke kanan... bergerak sedikit pun die datang check poket white coat, takut ada sebarang 'anak-anak toyol' yang dibawa... SELAMAT MENJAWAB SEMUA...!!!

selepas exam tamat, semua diminta hantar kertas jawapan ke depan... peperiksaan sangat menakutkan... kadang-kadang aku lagi suka peperiksaan bertulis... tapi kadang-kadang, rasa suka peperiksaan lisan la pulak... huhu... macam-macam betullah... kalo dekat sini, markah dapat tahu on the spot, pada hari yang sama... huhu... lepas tu bermacam-macam ragam si penunggu-penunggu markah neh... yang revise balik jawapan yang dijawap pun ada, yang borak-borak dengan member pun ada... aku dah tak berani nak bukak balik note-note... takut terjumpa kecatatan dengan jawapan yang dijawab tadi... tapi aku dapat rasakan semasa aku menjawab tadi... bermacam-macam gorengan ade... nak ape...??? mee hailam...??? nasik goreng kampung...??? mee hoon goreng basah...??? huhuhu...

kemudian sampailah masa yang di tunggu-tunggu... markah dikeluarkan mengikut group... group aku nombor nya 54... tapi kami adalah antara group yang ke-2 atau yang ke-3 last yang menerima result nya... yang lebih mencuakkan aku... ada yang scorer-scorer daripada group yang dah dapat result mereka, ada yang fail... bertambah ketar la aku menunggu result aku neh... haih... tak suka betul exam... tak suka... tak suka... hahaha... tapi kalo takda exam or test, alamat nye, tak study la ye... huhu... akhirnya sampai la result kami... akhirnya, SYUKUR... AKU LEPAS... hahaha...

SELAMAT BELAJAR UNTUK 3 PAPER YANG SETERUS NYA...!!!

- harap-harapnya, aku dapat lepas dengan jayanya... supaya dapat bercuti dengan tenang... huhu...!!!

1 comment:

  1. ko mmg kuat tido!!!

    baguslah dah pass that paper

    eh bnd2 ni pasal mata ke??ophthalmology??

    ReplyDelete