Sunday 29 November 2009

beRakHir suDaH gYnae daN ceRiTa biLik kU...

sampainya hari jumaat lepas, berakhir sudah cycle gynaecology aku untuk semester ni... berakhir dengan keputusan yang tidak begitu baik untuk aku... nak rasa bersedih jugak, tapi aku tidak layak untuk bersedih kerana usahaku untuk cycle ini memang sangat kurang (kene cakap, padan la mukee... huhuhu)... aku dah cuba yang terdaya, tapi keputusan aku tak jugak bagus... huhu... sepanjang cycle ni, aku sedar yang aku agak ketinggalan daripada sesetengah pelajar yang lain, aku dah cuba untuk jadi lebih baik daripada takuk lama, tapi tak berjaya jugak... haih... memang kene buat something ni... tengah pikir-pikir jugak ni... apekah cara yang terbaik...

dihari terakhir untuk cycle ni, aku ditanya soalan yang aku tak prepare... huhu... aku ingat tajuk tu tak masuk test untuk hari terakhir tu... sekali aku dapat tajuk tu... terkejut badak la jugak... haih... sebetulnya, aku rasa test ni, takde la penting sangat pun... just lecturer buat untuk tahu sejauh mana kefahaman kita... huhu... bukan markah final pon (final exam untuk subjek gynaecology ni sebelum balik cuti summer 2010 nanti)... hahaha... tapi maybe carry mark jugak la... ntah la, harap-harap sangat dapat buat yang terbaik untuk final nanti...

final untuk winter exam start 29hb disember nanti dengan penyakit mata (ophthalmology)... huhu, kaler merah, khas untuk orang selalu sakit mata... huhu... preparation untuk subjek ini... hancussss...!!! tarak apa pun start lagi... aiyooo... dan berakhir sesi winter exam pada 18hb januari dengan subjek kanak-kanak yang riang (paediatrics)... hihihi... didedikasikan khas untuk paediatrics kaler hijau dan kuning, sebab buku teks die ade dua bijik, satu kale hijau, satu kaler kuning... hehehe... preparation untuk exam ini dah start sikit-sikit... huhu... (kejadah nye, exam yang 1st tak prepare, duk start prepare yang last plak... hoho... ini kerana subjek kanak-kanak itulah yang aku paling suke untuk exam final winter ni... hihihii... yang paling tak suka, psychiatry... susah btol nak paham... tapi ade lagi yang bukan aku sorang saje tak suka, sumer tak suka, dari beberape generasi yang dah grad, 'kebanyakan yang banyak' tak suka subjek ini... huhu... subjek apakah itu...??? subjek public health...!!! sebab ia sangat boring dah boring... hahaha...

cerita bilik ku pulak... hari ni aku dan rumate ku (pokwe) pegi membeli belah dekat ikea (kalo dekat malaysia, harem nak masuk ikea)... barang die agak mahal... belambak lagi kedai-kedai yang lain yang harga perabut die lagi murah... tapi dekat sini, ni la tempat yang paling murah setakat kami tahu... TERPAKSEEE... HAIH... membeli belah hari ini adalah untuk merenovate bilik yang cam kapal meletop... kalo kapal pecah cam banyak serpihan besar-besar... ni segala benda serpihan kecik pun ade... macam sarang ape ntah tempat kami ni... yang aku perasan, member-member aku pun taknak datang ke bilik aku neh... kalo diorang datang pun aku malu... hahhaa... ntah-ntah anak beruk pun ade bawah meja aku neh... sedes btol... semalam, bila habis je cycle gynae tu, aku pun bertekad nak meng'upgrade'kan kualiti tempat aku duduk neh... hahaha... kami pun membeli belah laa dengan kemain sekali... ikea bukak pukul sepuluh, bukan main lagi semangat aku promote dekat member aku, nak jadi 1st customer ikea keesokan hari nye... hamik ko, sembang lebat sangat... bangun pukul 1 lebih... hahaha... terpakse la jadi customer ke 1(000) agaknye... hahaha...

otw balik pulak... cari punya cari teksi area luar ikea tu... takde la pulak... dah la dengan barang banyak nye... 2 trolley (hahaha... korang borong ape... ade laaa...)... pastu terpaksa mengambil keputusan berjalan la sedikit, pegi tepi jalan untuk tahan teksi... huhu... skali dapat teksi yang best dan murah daripada kalau kami tempah dekat kiosk die dalam ikea tu... dapat hyundai sonata wooo... hahaha... slalu naik lada je... dalam teksi tu, tetiba je aku jadi cakap banyak... walaupun tak banyak sangat... tapi banyak la jugak daripada selalu... hahhaa... sebab mamat driver ni baik dan sivik die punye pemikiran... borak punya borak, patut la cam tu die nyer pemikiran, orang berpelajaran ghupe nyer... die ni rupe nye engineer... die keje part time as taxi driver... die kata gaji dia tak berapa cukup untuk life dia... dia dah ada anak isteri sume... tapi tak tahu la tak cukup memang tak cukup ke, atau dia saja nak cari income lebih sikit... tapi kalo compare dengan engineer dekat malaysia, bukan main bersenang lenang dah engineer dekat malaysia ni, tak payah ada keje lain dah... ni la moscow, bandar raya kos hidup paling mahal untuk tahun lepas (haha... terkezut... ingat tahun ni kan... hehe... untuk tahun ni duduk ditangga ke tiga selepas tokyo dan osaka...

bila dah sampai area hostel aku, call hadi, mitak tolong dia angkat barang-barang yang aku beli tadi... huhu... mintak dia ajakkan zufar dan imran sekali... huhu... tetiba terjumpe boo tengah borak-borak dengan member die, skali die offer nak tolong... huhu... then ada junior yang amat jarang sekali (walaupun salah, tapi nak tunjuk kebetapaannye... hahaha...) bertegur sapa dengan die, kali ni kali ke-2 kot... hahaha... die offer nak tolong... rasa cam bersalah jugak, tak penah bertegur sangat pun... tapi die cam bersungguh-sungguh jugak la nak tolong... very-very much appreciated...

DAN SANGAT-SANGAT TERIMA KASIH SUMER... HADI, ZUFAR, IMRAN, BOO, AIN...

hurm, sekian dulu cerita untuk hari ini... hahaha... esok ade festival sukan kelab umno moscow... rasa nak pegi bagi sokongan dekat member-member yang main, tapi bila tido lewat ni, taktau la boleh bangun awal untuk pegi ke tak... huhuhu... ke baik tak tido je... sambung tido esok... hahaha... tengok la dulu camane... hihi... alrite... chao chin chow... salam...

No comments:

Post a Comment