Tuesday 16 March 2010

bile dah ngantuk dan malas dan F1... huhu...

salam...

sekarang dah pukul 2.03 am... sepatutnya dah kene tido lah... tak pasal-pasal susah nak bangun pagi esok nanti... dah la memang susah nak bangun pagi... huhu... konon-kononnya nak compensate tido petang tadi lah... adeyh la... petang tadi dah tido 4 jam... tak mampu bertahan... hajatnya nak tido malam je, sebab kalau tido petang, nanti malam susah nak ngantuk... sekarang ni, dah dalam situasi tu la kot... tak ngantuk lagi neh...

ok... ok... sekarang nak citer pasal F1 la pulak... since tengah demam F1 sekarang neh... huhu... berbulan aku tunggu untuk start season 2010 neh... kemain lagi follow blog pasal F1 neh... tengok progress of car development... especially my favourite team... Vodafone McLaren Mercedes... huhu... tak kesah la member aku panggil loser pon... hahaha... tapi aku suke since 1998 agi... mase tu diorang tengah top, dan kebetulan aku pulak baru belajar nak tengok-tengok F1 neh... huhu... lawan-lawan la dengan abang aku yang mase tu suke Ferrari... sekarang pun still suke Ferrari agi... huhu...

yesterday was debut race for this season, Bahrain GP... tengok daripada 1st race ni, aku dapat rasakan cam tawar je season ni... ape-ape pun, aku nak salahkan Bernie Ecclestone jugak... huhu... sebab sesedap rasa tukar banyak-banyak rules... kalau tukar rules banyak-banyak bagi lagi interesting tak pe la jugak, ni jadi makin bosan... dan kurang potong memotong... pit stop pun sekali je je... argghhhh... stone giler aku tengok race tu semalam... aku pun rasa cam orang len rasa macam aku gak... BOSAN... huhu... harap-harap ada la perubahan nanti... bagi ada balik refuelling ke... ape-ape jelah... huhu... kalo nak suruh panjangkan race tu... tak boleh la kot... kesian dekat driver keter tu... tak pasal-pasal cramp masa bawak keter tu... huhu... kalau buat rules macam season 2006 or 2007 tu pun ok kot... keter lagi lawa kot... sekarang punya, personally aku rasa cam buruk je... tak nampak classy cam season yang front wing kecik... sekarang lebar gedabak... huhu... sesedap je comment...

























Kiri: ni kereta season lepas, tapi die punye design lebih kurang sama je... takde beza sangat... cuma lagi panjang jela...

Kanan: ni kereta season lepas lepas... huhu... aku lagi suke... lagi cool... baru aaa cam racing car... yang belah kiri tu cam cekeding je... pastu wing depan besar gedabak...


bila tengok aku punye favourite team cam tak berapa memberangsangkan dalam race semalam tu... terasa cam nak pegi jadi engineer dekat sane lah... hahaha... berangan kemain agi... tolong diorang develop kete same... kalo berangan memang la best... sumer nak yang tinggi-tinggi, yang bagus-bagus, yang power-power... dalam proses nak jadi yang tinggi-tinggi, yang bagus-bagus, yang power-power tu lah kene buat betul-betul... bukan senang nak dapatkan yang terbaik... kita pun kena cuba yang terbaik jugaklah...


Pengajaran:

- tak semua benda boleh kita buat dan kita capai... contohnya nak jadi pegawai perubatan dan jurutera dalam satu masa... walaupun ianya tidak mustahil, tapi ia memerlukan banyak pengorbanan... sebaiknya, lakukan yang terbaik dalam bidang yang kita ceburi... kalo orang lain yang dalam field lain fikir camni jugak... baru la 'kita' jadi BEST... huhu... tapi boleh je cuba sekiranya kita mempunyai kesempatan...

- lebih baik diam atau mengaku tidak tahu apabila ditanya tentang sesuatu yang sebetulnya kita tidak arif... daripada bercakap tanpa ilmu yang boleh menunjukkan atau menonjolkan kedaifan kita... (ayat kemain cover agi)

2 comments:

  1. Arre,sejak bila kah anda memeinati F1???heheh
    nape ko cam borink weh??

    ReplyDelete
  2. haha... tu laaa... actually lame dah aku minat... since lower form lagi... tapi bile dah masuk mrsm n matrik... dah tak tengok daaa... bile sampai sini... bukak tv, rupe nyer ade lagi bendaklah ni... hahaha... tu pasal tengok balik tuuu... huhu...

    ReplyDelete