Sunday 21 March 2010

metro...

salam...

bila aku terbaca entri seseorang pasal metro neh... teringat pulak pasal kegeraman aku dekat seorang pakcik yang berbadan besar yang buat metro russia ni, cam makcik die punye... huhu...

di pagi hari, metro russia(tengok, berapa die punya penumpang) sangatlah sebok dengan manusia-manusia yang hendak meneruskan aktiviti harian mereka... yang nak ke kelas cari ilmu cam kami... huhu... yang jadi hamba orang (boss orang takde kot, sumer naek mercedes ke, ferrari ke, jaguar ke... takde nak bersesak-sesak macam kami naek metro neh)... jangan lupa... ada yang lagi 'BOSS'... hehe... sebok die macam ni kot (atau mungkin sesak lagi):

nak dijadikan cerita, aku naik laaa metro neh... sekali, selepas beberapa stesyen... ade la seorang pakcik ni... pakai baju coat, smart la neh... tapi aku tak tengok la pulak muka die, bengis ke, baik ke... bagi aku, sumer same je... bengis...(hehe... takdelah... ade je yang baik... tapi ramai yang bengis... huhu)...
(huhu... bersusah payah aku lukis... yang MERAH tu, pakcik tu lah... yang BIRU tu, aku lah...)
bile die masuk tu, dengan sesuka hati die je menerobos dengan ganasnya (macam biasalah, orang-orang russia ni, bile nak naik bas ke, nak naik metro ke, makcik-makcik yang aku tengok pun kesian, cam tak bermaya, jalan pun cam tak larat, bongkok-bongkok sket ke, tibe-tibe macam ade SUPER POWER bile time bas or metro datang... dengan ganas nye diorang boleh menolak kami... kadang-kadang rase hangin or nyampah jugak laa... tapi kalo yang tak 'pulun' sangat tu, kesian betullah... ok ok... kembali kepada cerita aku pasal pakcik gemok neh... die masuk tu, sesedap rasa je tolak aku ke tepi dan berdiri tegak mengadap straight ke depan pintu (pintu mengadap ke ATAS kalo gamba tuh)... kalau die pusing badan 45° ke, takde la suffer sangat aku... ade lagi kot space dekat belakang sket tu... (aku dah survey betul-betul mase tu, ade lagi space dekat belakang die tuh... huhu)... btw, aku selepas die tolak tu... berdiri atas sebelah kaki dan badan aku condong sket... arghhh... betape suffer nyer aku...

sampai la ke next station aku berdiri dengan sebelah kaki... dalam hati bukan main geram lagi ngan pakcik sorang ni... pastu ade orang keluar dan masuklah... mase orang keluar tu, aku amik peluang nak betulkan sket posisi aku, so that boleh berdiri dengan menggunakan kedua-dua belah kaki aku lah... huhu... kemudian, train pun berjalan... then aku tetiba ternampak sedikit space di depan tu, kebetulan, next station tu aku akan keluar... dalam proses nak ke depan sket tu, terpaksa la menyelit sket tepi pakcik nih... sekali, bila aku menyelit ni, maybe beg aku kot mengenakan sedikit tekanan dekat lebihan-lebihan isi dekat badan dia tu, dan menyebabkan die sedikit berasa tertekan... hahaa... kemudian, dengan sesedap rasa atau ganasnya menolak aku ke depan... (walaupun maybe kene dekat korang, korang rasa lembut atau, tolakan itu sememangnya ganas... aku terasa ianya ganas... huhu)... dalam hati, kemain lagi aku mengutuk pakcik ni... rase-rase macam nak buat cam gambar-gambar dekat bawah ni je dekat pakcik ni... (betapa sakit nye hati aku...)





































geram je aku nak tolak balik... tapi aku pulak jadi sama bodoh je dengan die kalo camtu...

pakcik: pehal tolak-tolak, metro ko ke...???
aku: ermm taaakkk... makcik luuuu...!!! huhu... (tengok, jangan tak tengok...!!!... minit ke 3.55 smpai 4.00 je... ghee)
(berangan je)...

doa jela, moga pakcik ni dapat hidayah... tapi doa dengan sakit ati lah... huhu...


PENGAJARAN:

- sempit dunia kejap je... sempit lagi liang lahad... BERAMALLAH...

No comments:

Post a Comment