Sunday 21 March 2010

PENYEBAB AKU TAK BERAPA SUKA DUDUK BILA NAIK METRO...

masa ni, on da way balik daripada kelas pada hari rabu atau 17hb 3 2010... stesyen metro yang selalu kami naik tu merupakan first station untuk train amik penumpang (novogireevo), so selalunya, banyaklah tempat-tempat kosong yang ada... so aku amik la peluang untuk duduk... penat weyh, baru habis kelas... huhu... selalu, bila atas metro aku tak suka sangat tido, amik peluang nak baca buku... bila sampai bilik, dah banyak anasir lain yang mendorong aku supaya tak baca buku... hahaha...

kemudian, selepas beberapa stesyen... tempat-tempat kosong dah takde... bila sampai next station, mata aku meliar la, tengok-tengok takut ade makcik-makcik tua ke... tapi kalo tak tua sangat, aku buat deekkk je... huhu... aku pun penat jugak... tu faktor gangguan membaca atas metro kalau duduk neh, kejap-kejap kene tengok keadaan sekitar... berdiri lama-lama pun penat jugak... risau kene varicose veins pun ada jugak... kalo berdiri lama-lama, selalu aku gerak-gerakkan kaki neh, bagi bergerak sket... prevention... huhu...

sekali masuk la seorang makcik ni ke dalam wagon train yang aku naik tu... umur dia dalam 40-an macam tu lah... dan sedikit berisi... die pun berdiri la sebelah aku... bila aku tengok die punya muka yang takde la tua sangat neh, aku buat tak kesah jela, sambung baca buku... kemudian, asal train brek je, die tolak kaki aku dengan lutut die... asal train brek je, die tolak kaki aku lagi... bile dah banyak kali macam tu, aku naik menyampah... kalo camni, nak baca buku pun takleh... aku pun bangun dan berdiri jauh-jauh sket daripada makcik tu... kalo tengok muka die, lagi geram rasa nya... haha... nasib baik dah tak ingat muke die... huhu...

maybe next time, bila naik train... kene tido kot... huhu... baru takyah bangun kalo pakcik-pakcik atau makcik-makcik naik metro... huhu... KEJAAMMM...!!!

No comments:

Post a Comment